Photobooths zijn een fantastische, maar vaak onderschatte marketingtool. In de afgelopen tien jaar zijn photobooths een hot topic geworden op evenementen. Bijvoorbeeld op bruiloften of een ander soort feest. Maar er is een groot potentieel wat nog niet veel benut wordt: fotomarketing. Hoe zet je een photobooth in om jouw merk sterker te maken?
Fotomarketing is een sterke tool om brand awareness te creëren. Op een evenement zijn bezoekers vaak niet bezig met wie de sponsor was. Maar geef je ze een leuke foto mee van henzelf met jouw logo erop? Dan zullen ze je niet zo gauw vergeten! Staan de mensen in de rij voor een foto? Mooi! Vraag of ze hun gegevens achterlaten voordat ze de foto meekrijgen. Zo bouw je aan een groot bestand van potentiële nieuwe klanten! Lead generation is eenvoudig en leuk met fotomarketing.
Het kan tijdens een een productlancering, klantenevenement, op een beursstand of in een winkelcentrum zijn. Met een photobooth, fotospiegel of mobiele fotograaf trek je de aandacht! En omdat je een foto meegeeft is de kans groot dat potentiële klanten je niet vergeten. Er zijn verschillende manieren waarop je een photobooth als marketing kan gebruiken. De meest eenvoudige manier is het tonen van je logo op de foto. En dit is mogelijk met al onze type photobooths. Dit kan door het logo digitaal op de foto te plaatsen. Of bijvoorbeeld door het logo als decoratie in het frame af te drukken. Met een beetje geluk belandt de foto met een magneetje op de koelkast. Jouw logo zal dan voor jaren zichtbaar zijn! Als dat geen brand awareness oplevert! Wij laten je zien hoe dit kan met onze verschillende populaire photobooths!
Een optie is om de achtergrond waarvoor men op de foto gaat van jouw branding te voorzien. Zo is op je event heel duidelijk door wie de fotoactie wordt aangeboden én je foto is helemaal in branding. Met een custom geprinte achterwand kan je een heel mooi resultaat bereiken. Vooral als je de photobooth vaker wilt gebruiken dan is dit een goede investering.
Stel je voor dat iedere foto op je evenement jouw logo en belangrijke boodschap op de achtergrond heeft staan. Als dat geen krachtige fotomarketing is. Naast het zelf (laten) maken van een fysieke achtergrond kun je ook onze greenscreen photoboots inzetten. Met behulp van een greenscreen voeg je direct en eenvoudig digitaal een achtergrond toe. Een greenscreen is ook erg leuk en flexibel. Omdat de achtergrond digitaal wordt toegevoegd is bijna alles mogelijk. Skiën in de zomer of een warm zandstrand in de winter? Maak een mooie achtergrond met jouw logo en je klanten hebben het grootste plezier!
Voor de grootste impact is een branded photobooth een oplossing. De hele photobooth of fotospiegel wordt voorzien van jouw huisstijl. Niet alleen de foto’s maar ook de booth zijn dan eyecatchers voor jouw merk. Voor de foto zelf geldt alles wat eerder is genoemd: je kan je logo digitaal toevoegen, en je gasten voor een (gekke) achtergrond zetten. Nog leuker is om digitale props toe te voegen. De computer plakt dan bijvoorbeeld een baard of een maf hoedje op de foto. Gegarandeerde lol en grotere kans dat de foto op social media wordt gedeeld.
Een event fotograaf die rondloopt is natuurlijk geen photobooth. Maar wij leveren deze service ook in allerlei vormen. En voor digitale marketingdoeleinden is het ideaal. Als de gasten niet naar de foto komen, komt de foto wel naar hen! Een nog beter idee: de polaroid fotograaf. Heerlijk retro. Maar je hebt dan wel direct een aandenken voor later. Je kan de foto in een branded framepje laten plaatsen. Prima voor merkherkenning. En met onze enthousiaste fotografen is succes verzekerd!
Wij hebben vele soorten photobooths die je kan gebruiken tijdens jouw evenement. Van een simpele fotozuil tot een in het oogspringende fotospiegel, er is er altijd wel een die past. Als je de booth eenmaal huurt, is het toepassen ervan voor fotomarketing maar een kleine extra investering. Maar probeer niet alleen te focussen op het nemen van zo veel mogelijk foto’s. Of het entertainen van zo veel mogelijk gasten. Het is ook belangrijk om te bedenken hoe je succes gaat meten. Want ook al is een photobooth erg leuk, bij een marketing event hoort een marketingplan.
Bedenk ten eerste wat je wilt bereiken. Is dit brand awareness? Wil je leads verzamelen? Easy, stel een doel en tel achteraf hoeveel gegevens je hebt verkregen. Voor social media engagement zijn natuurlijk de nodige online tools voorhanden. En als je de foto inzet als bijvoorbeeld kortingscoupon dan is dit ook goed te traceren.
Kortom, fotomarketing is een eigentijdse en leuke tool voor de moderne marketeer. Geïnteresseerd om leads te verzamelen met een photobooth? Reserveer dan direct of neem contact met ons op voor meer informatie!