Leuk dat je de photobooth gaat gebruiken. Op deze pagina vind je informatie over het opbouwen en gebruiken van de photobooth.
Heb je de onderstaande instructies en veel gestelde vragen doorgelezen en kom je er niet uit?
Bel ons dan. We zijn bereikbaar op 088-8580888 en helpen graag.
Zondag t/m donderdag: 9.00-22.00 uur
Vrijdag en zaterdag: 9.00-00.00 uur
Bel je buiten de reguliere kantoorijden? Luister dan goed naar het bericht dat je krijgt, je wordt vanzelf doorverbonden met een supportmedewerker.
De status van de printer is “ready” maar toch komen er geen prints uit. Wat kan ik het beste doen?
1. Controleer allereerst of de box met de printer stroom heeft, zit de stekker erin, brandt er een groen lampje op de printer.
2. Controleer of de iPad verbonden is met de TP-Printserver wifi (ga op de iPad naar instellingen > wifi)
3. Sluit de Touchpix app compleet af (swipe het scherm omhoog en swipe vervolgens het kleine scherm nogmaals omhoog) en herstart de Touchpix app.
4. Ga in de Touchpix app linksboven naar het menu. Kies vervolgens voor ‘instellingen’. In sommige versie van de app moet je op een pijl naar rechts klikken om bij de printerinstellingen te komen. Zoek dit scherm op.
5. Controleer of de instellingen correct zijn. De juiste instellingen zijn van boven naar beneden: Printpix Box (rechtse keuze); Connection handling: Manual IP; Verbindingstype: Netwerk; Manual connection: het IP adres 192.168.12.1; Je kunt op de knop ‘connect’ klikken, deze verandert dan in disconnect’; Printing: auto; vervolgens krijg je een dropdown menu waarbij je een printer kunt kiezen, selecteer de Sinfonia / DNP / Hiti printer; de automatische papierselectie staat aan (groen). Overige instellingen zijn niet relevant.
De SMS’jes en e-mails die ik stuur komen niet aan, hoe kan dat?
Wanneer je de photobooth mét printer gebruikt, ben je voor het printen verbonden met de TP-printserver wifi. Je hebt op dat moment (nog) géén internetverbinding. Als je de handleiding hebt gevolgd zie je dat je via het icon ‘Photobooth Connect’ de photobooth ook kunt verbinden met een lokaal wifi netwerk van je event locatie. Als je dat doet, en deze verbinding is stabiel en snel genoeg, dan worden de bestanden verzonden.
Komen de e-mails en SMS’jes alsnog niet aan? Dan is mogelijk je internet verbinding niet goed genoeg en blijven deze in de wachtrij staan. Zodra de photobooth terug is bij ons wordt deze met internet verbonden en worden alle bestanden alsnog verstuurd.
In het menu van de Touchpix app staat QUEUE, wat betekent dit?
De queue is de digitale wachtrij van bestanden die nog naar de online gallery geupload moeten worden. In de queue staan dus alle gemaakte beelden, maar ook de sms’jes en e-mails die nog niet zijn verzonden. De queue bevat géén printopdrachten. Je kunt hier dus niks zien over hoeveel foto’s er wel (of niet) geprint zijn.