Wat heeft een fotohokje nu eigenlijk toe te voegen aan een bedrijfsfeest, bruiloft of ander event? Waarom worden fotohokjes gehuurd? In dit artikel volgen 7 redenen voor het huren van een fotohokje op een rij.
De eerste en gelijk ook grootste reden om een fotohokje te huren is humor! Of het op een bruiloft of op een bedrijfsfeest is, in een winkelcentrum of de lokale bejaardensoos, een fotohokje zorgt voor een hoop lol. Hoe gekker de props, hoe beter. Je zult merken dat je gasten een stuk losser worden en allemaal een foto willen maken in het fotohokje. Het levert grappige plaatjes op, die veel losser zullen zijn dan de standaard, ‘geposeerde’ foto’s. De gasten nemen elkaar in de maling, en de sfeer op het hele feest zal aanzienlijk losser en lacheriger worden. Ze zullen er aan het begin van het feest nog wel even aan moeten wennen, maar hoe meer foto’s er in het fotohokje gemaakt worden, hoe gekker het wordt!
Normaal gesproken krijgen gasten ieder hetzelfde aandenken mee naar huis. Wanneer de gastheer of –vrouw een photobooth heeft gehuurd, heeft iedere gast een persoonlijk aandenken in de vorm van een foto uit het hokje. Deze kunnen zij uiteraard zo gek of serieus maken als ze zelf willen. Uiteindelijk zullen ze niet alleen de foto’s als aandenken hebben, maar ook de goede herinnering. Dit kan zowel op een bruiloft als op een bedrijfsfeestje.
Wanneer je ervoor kiest om een photobooth te huren, krijgen de gasten en jij gegarandeerd gelijk de geprinte foto’s. Als ze niet leuk zijn, kun je ze gewoon gelijk opnieuw maken. Je hoeft er niet over na te denken of de foto’s van de fotograaf wel lukken en of die foto’s wel naar je zin zijn. Natuurlijk kan je naast het fotohokje huren ook een party fotograaf inhuren, zodat je zeker weet dat er van alles foto’s gemaakt worden. Het is dus een zorg minder op je bruiloft of bedrijfsfeest en je kunt meer van je dag genieten.
Vandaag de dag is het op bruiloften steeds populairder om te kiezen voor een thema dat overal in terug te zien is. In de taart, de locatie, de aankleding en dat kan natuurlijk ook in het fotohokje. Dit kun je zo ver doorvoeren als je zelf wil. Je kan er bijvoorbeeld voor kiezen om alleen de achtergrond bijpassend bij het thema te maken. Wat ook leuk kan zijn, is het neerleggen van verschillende voorwerpen die bij de foto’s gebruikt kunnen worden. Deze kun je kopen, maar ook zelf maken zodat het helemaal bij jouw wensen aan sluit.
Niet alleen op het feest zelf, maar ook daarna zorgt het fotohokje voor veel napret. De foto’s kunnen worden gedeeld op social media of de gasten kunnen de gedrukte versie aan familie en vrienden laten zien. Zelfs lange tijd na het feest wordt er nog over gepraat; onvergetelijke momenten dus. Heel anders dan bij de ‘klassieke’ foto’s, bij een fotohokje is het veel gezelliger en leuker!
Een fotohokje is niet alleen leuk op een bedrijfsfeest of bruiloft, ook op een schoolfeest/gala is het een leuke toevoeging. De scholieren zullen waarschijnlijk nog creatiever zijn dan volwassenen en maken nog leukere foto’s. Deze foto’s kunnen zij zelf meenemen, of er kan een jaarboek van gemaakt worden. Zo heeft iedereen evenveel foto’s en wordt er in ieder geval geen saai jaarboek gemaakt.
In de tijd dat je de fotobooth gehuurd hebt, kunnen de gasten onbeperkt foto’s maken. Zo hebben ze veel meer foto’s en herinneringen dan wanneer er een fotograaf wordt ingehuurd. De gasten zullen er waarschijnlijk geen genoeg van krijgen en veel meer dan een enkele foto maken. Vervolgens worden die gelijk uitgeprint. Iedereen zal elkaars foto kunnen zien en elkaars poses overnemen. Misschien wordt er wel een pose bedacht die in verband wordt gebracht met jouw feest!
Al met al zijn er dus genoeg redenen om een fotobooth te huren voor op je bruiloft, school- of bedrijfsfeest. Vind je alleen een fotobooth toch niet genoeg? Natuurlijk kun je er ook voor kiezen om een fotobooth én een party fotograaf in te huren! Zo ben je van alle gemakken voorzien. Wil je een fotobooth én een fotograaf? Laat het ons weten, sommige van onze gastheren en gastvrouwen zijn ook fotografen en dat kunnen we dus ook gewoon voor je regelen.