25 februari 2022
Wil je tegenwoordig een borrel organiseren dan volstaat het concept hapje-drankje-praatje niet meer, mensen verwachten iets anders. Wil jij ook graag meer bieden dan het gebruikelijke en out-of-the-box gaan? Dan heb je een gek idee nodig, iets fris: een speakeasy bar!
De term “speakeasy” dateert van 100 jaar geleden toen productie en verkoop van alcohol in de Verenigde Staten verboden was. Plaatsen of gelegenheden waar illegaal alcoholische drank verkocht werd, werden met de naam “speakeasy” aangeduid. Het hoeft niet gezegd dat die drank op louche wijze verkregen werd en er dus vaak een verband was met het misdaadcircuit.
In de nineties werd de term opnieuw in het leven geroepen op basis van deze geschiedenis en waren speakeasy bars upcoming. De “nieuwe” speakeasy bars waren geheimzinnige cocktailbars die niet zichtbaar waren voor de buitenwereld. Je moest dus via-via te weten komen waar de bar te vinden was. De ingang is vaak moeilijk te vinden en binnenkomen gaat op mysterieuze wijze. De perfecte entourage voor het organiseren van een borrel!
Wedden dat jouw genodigden een speakeasy fun vinden! We bezorgen jou een aantal tips om de perfecte speakeasy borrel te organiseren!
Wij helpen jou op weg naar die perfecte, geheimzinnige borrel organisatie! Met deze drie tips kan het niet fout gaan.
Zoals je kon zien, is de ideale locatie voor een speakeasy eentje waar je het niet van verwacht. Zo werden er in de jaren ’90 al dergelijke gelegenheden georganiseerd op vele verrassende plaatsen: in een kapsalon in Barcelona, verscholen achter een telefooncel in New York of zelfs achter een openbaar toilet in Londen! Ga op zoek naar een unieke locatie waar je mensen in kan herbergen en op een drankje kan trakteren. De kopieerkamer, die kleine stockageruimte die maar niet opgeruimd wordt (en waar je nu het perfecte excuus voor hebt) of een lange gang… elke gekke, onverwachte of mysterieus ogende ruimte kan dienen als locatie voor jouw borrel!
Als je niet meteen een geheimzinnige locatie kan vinden, ga dan zeker voor een mysterieuze ingang: binnenkomen via een “random” kast, een ingang achter een schilderij of een andere – zogezegde - decoratie aan de muur. Laat jouw fantasie werken om die perfecte borrel te organiseren!
Wijs de genodigden door naar de ingang van jouw borrel, maar geef duidelijk door op de uitnodiging dat ze er niet zomaar binnen zullen komen! Vraag hen om een specifiek kledingstuk of accessoire te dragen, of geef een wachtwoord mee en druk hen op het hart dat ze er niet in komen zonder het geheime wachtwoord te verschaffen. Wedden dat ze het alleen hierom al spannend vinden om te komen naar de borrel die je aan het organiseren bent?
Zodra de dag aangebroken is, streef je na wat je in de uitnodiging besproken hebt: men komt er niet zomaar in! Hoe doe je dat? Dat kan met één van onze photobooths! Beeld je in: jouw gasten staan voor een gesloten deur. Het enige dat ze zien, is een photobooth met de volgende instructie: “Neem een foto van jezelf en jouw accessoire en stop de print onder de deur.”
Wanneer jouw gasten een foto onder de deur schuiven (waar ze op staan met het gevraagde accessoire), wordt de deur voor hen geopend. Let the party (oké: borrel) begin!
Natuurlijk: als jouw gasten al hebben moeten zoeken om de ingang te vinden hoef je de ingang niet als een waakhond te versperren, dan hebben ze al het plezier gehad tijdens het zoeken.
In tegenstelling tot 100 jaar geleden raden we je aan om geen illegale alcohol te serveren, maar je te houden aan leuke cocktails, mocktails en andere drankjes die te maken hebben met het thema van jouw feestje of met de gelegenheid zelf. Of wat denk je van een cocktailproeverij?
Hou het mysterieus en de rest volgt vanzelf. Wedden dat je met onze tips een supertoffe borrel gaat organiseren waar nog lang over gepraat wordt?